Alla inlägg under september 2012

Av Roland o Ingegerd - 13 september 2012 19:58

Så har vi hittat en ställplats i Holland som har Internetuppkoppling. Där tänker vi stanna för natten. Eftersom det har varit lite tunt med uppkoppling så har det inte blivit något bloggande på ett tag men nu tänkte jag göra en snabb uppdatering av våra förehavanden. På måndagskvällen landade vi i Malmö för vidare resa till Travemünde på tisdagen och där träffade vi ett jättetrevligt par från Stenungsund som skulle åka med samma båt. Vi pratade bort 9 timmars båtresa så det gick ganska fort att ta sig till Tyskland. Väl framme åkte vi till en ställplats i Lübeck där vi tillbringade natten och på onsdagsmorgonen tog vi en liten promenad in till stadskärnan (bara 4 km enkel väg) samt handlade lite, därefter skildes vi och vi for mot Calais. Efter lite sightseeing i Oldenhöfen utanför Hamburg landade vi i Holdorf (mellan Bremen och Osnabrück) på en ställplats för nattsömn. Idag har vi varit på en supermarket för campingartiklar som heter Obelink och ligger i Winterswijk strax innanför holländska gränsen. Där fanns hur mycket som helst till husvagnar och husbilar och andra fritidsaktiviteter, det var bara det att just det vi letade efter det hade de inte i sortiment men det blev lite inköp ändå. Efter det letade vi reda på en ställplats dit vår navigator ledde oss utan problem trots att den ligger i anslutning till en bondgård in the middle of nowhere på den holländska landsbygden. Lyckosamt nog hade den Internetuppkoppling så jag kunde plita ihop det här. Tyvärr är den lite seg så bilder får jag komplettera med senare.

Av Roland o Ingegerd - 9 september 2012 19:48

Så lämndae vi då Målilla vid halvelvatiden och åkte till Sturkö och hälsade på Ingegerds bror och sambo innan vi åkte vidare mot Helsingborg där vi skall hämta upp reservdelar innan vi tar oss till Malmö där färjan till Travemünde går på tisdag morgon. Övernattade på en ställplats utanför Vinslöv mellan Kristianstad och Hässleholm.

Av Roland o Ingegerd - 9 september 2012 19:30

Så var det dags för årets GP-speedway i Målilla. Fredagen blev en mellandag med transport från Vetlanda till Målilla, en långfärd på ca 45 km. Lite handla och sedan parkering på den tillfälliga campingplatsen.

Lördagen ägnades åt umgänge med andra speedway och husbilsintresserade och efter maten var det dags för tävlingen. I år var det senare på året än tidigare år så det blev lite kallt på kvällen men vad gör det när man får se bra speedway. Vid halvelvatiden var det över med fyrverkeri på slutet och allt, då var det bara att promenera tillbaks till bilen och gå och lägga sig

Av Roland o Ingegerd - 6 september 2012 17:39

Onsdagen bjöd på ett verkstadsbesök i Linköping (kraftigare framfjädrar monterades). Bilen blev klar vid 9:00 så

vi startade mot Jönköping i sakta mak, lite handling i Lkpg bl.a Blev en tur till Tåkern och en fantastisk an-

läggning  s.k Naturum, ett eldorado för fågelskådare och andra naturälskare. Landade på eftermiddagen i Furusjö

(utanför Habo) och besökte en gammal kompis och där övernattade vi också.

Torsdagen ägnades delvis åt Husbilsmässan på Elmia, kan nog påstå att den är överreklamerad men kul att ha sett den. Behövs nog inte igen. Därifrån bar det av mot Vetlanda där vi nattar över efter lite handling för att i morgon styra kosan mot Målilla

Av Roland o Ingegerd - 4 september 2012 19:25

Hej alla goda vänner. Vi tänkte försöka att redovisa lite av vår höst- vinter- och vårresa som börjar idag.

Eftersom det pågår stamrenovering i huset där vår "nya" lägenhet ligger så passar vi på att fly fältet, imorgon börjar de riva vårt badrum och då vill vi inte vara i närheten. Alltså drar vi vår färde söderut mot Spanien där vi gissar att vi är framme i början av oktober eftersom vi har lite planer på hur resan skall utformas. Dessa  planer kommer att redovisas vartefter vi fullföljer dem.

Här kommer det första inlägget:

I morse så plastade vi in det sista i lägenheten för att i möjligaste mån stoppa allt damm som detta stambyte kommer att generera, sedan parkerade vi lillbilen för vintern och drog söderut. Första stopp blev Linköping där vi i morgon skall få nya framfjädrar på husbilen, de gamla var lite för mjuka för den vikt som vi har på bilen. Det skall ta c:a 4 timmar så sedan drar vi till Jönköping och husbilsmässan på Elmia som startar på torsdag därefter åker vi till Målilla och tittar på GP-speedway

på lördagkväll. Vad som sedan händer kommer vi att berätta vartefter i mån av tillgång på internetuppkoppling och andra